WELKOM!



zondag 11 april 2010

Lang leve zondag!!!

Binnenkort gaan we op babybezoek. Een vriendin van mij heeft sinds januari (ik weet het...shame on me dat ik zo laat ben) een zoontje...IBE. Eindelijk hebben we een datum kunnen afspreken en het lange wachten erop lag voornamelijk aan mezelf. Het kan hier echt druk zijn met 2 karaktervolle meisjes. Die karaktervolle meisjes zorgen er dan ook voor dat ik gedurende de week en zaterdag bijna geen moment vrij heb om iets in elkaar te steken...maar gelukkig bestaat er in een week ook nog zoiets als zondag. Voor mij de ideale dag om mij in mijn werkkamer terug te trekken en Tom op de kindjes te laten letten.
To the point nu...Ibe...ik heb voor hem dit jasje gemaakt. In maat 74...ik hoop dat hij het dan kan aandoen in de periode september - november wanneer het nog niet te koud is maar ook weer niet warm genoeg om in t-shirt rond te lopen.

De buitenkant is een fijn ribfluweel en het kleur gaat het kakigroen. Voor de binnenkant gebruikte ik een katoenen stof met minidierenprints op.

Bij het origineel model werden er drukknopen gebruikt, maar om de een of andere reden sla ik er die altijd scheef in, dus besloot ik om gewone knopen erop te naaien.

De kap heeft 2 oortjes en persoonlijk vind ik dat echt wel een leuk detail, vooral voor kleine kindjes.
Op het patroon stond dat dit een gemakkelijk te maken model is...en dat is het ook, alleen vond ik het maken van die split niet echt gemakkelijk. De ene kant valt veel mooier dan de andere kant. Ook het dichtnaaien van de opening in de binnenste kap (die gebruikt werd om om te draaien) vond ik niet het gemakkelijkste onderdeel, maar uiteindelijk vind ik het eindresultaat geslaagd.


Mijn zondagen probeer ik te reserveren voor al mijn naaiwerk die nog op mij ligt te wachten...en nu ga ik jullie weer laten...nog profiteren van het uurtje dat ik kan gebruiken om weer nieuwe creaties te maken...

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...