WELKOM!



zondag 6 december 2009

Kerstkdo voor de juffen


Hierboven het werkje van Liesje en hieronder het werkje van Febe, het is twee keer hetzelfde werkje, de ene zonder en de andere met flits.




Het begint stillaan traditie te worden dat ik samen met de kindjes een kerstknutselwerkje maak voor de juf van de klas.
Vorig jaar maakte ik cirkels (telkens ietsje kleiner) in karton, liet ze beschilderen in groen door de kindjes en maakte ze vast aan elkaar met een touw en tussen ieder karton zat er een klein stukje van een rietje zodat de cirkeltjes ietsje uit elkaar hingen. Het was alvast een succes bij beide juffen.


En dus herhaalde ik deze gedachte voor dit jaar met als gevolg deze creaties!
Voor diegenen die geintresseerd zijn in hoe je het maakt hier volgt de uitleg:
* Je begint met 1 hand van je kind verschillende keren over te tekenen op gekleurd papier (bij mij was dat dus groen en licht groen)
* Indien je kindjes al wat groter zijn en een fijne motoriek hebben om precies te knippen, kunnen ze hun handjes zelf uitknippen, ik deed het voor hen
* Zoek een hard karton of houten plank uit (in mijn geval was het een houten plank) leg de handjes met de vingertoppen naar beneden op de plank en schik ze zodanig dat je een kerstboom krijgt
* Knip de pols van de hand die je bovenaan gebruikt een beetje ronder af, zodat je een top krijgt, je kan het natuurlijk ook altijd bedekken met een ster
* Plak de onderste rij van de handjes vast, vervolgens de rij handjes die er boven komen en zo doe je verder tot alles vast hangt
* Versier de kerstboom naargelang de materialen die je in huis hebt. Hier heb ik de kindjes laten stempelen met hun vingers en had ik nog van die gekleurde plastic robijntjes (die ik bijkreeg om een kroontje mee te versieren maar ik zag er andere mogelijkheden in) en 'pinkelingetjes' om de kerstboom te versieren.
* Als laatste heb ik alles nog eens vernist, omdat ik persoonlijk vind dat de kleuren dan veel mooier uitkomen ...
Veel plezier bij het maken en als jullie er eentje klaar hebben, mag je me gerust het resultaat eens doormailen...ik haal misschien wel inspiratie uit jullie knutselwerkjes!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...