WELKOM!



donderdag 30 juli 2009

Wespen slot










Vandaag kwam de schoonvader van mijn schoonbroer eens langs om te kijken wat er kon gebeuren met die wespen. Hij is brandweerman en heeft er voor gezorgd dat deze avond nog 2 brandweermannen langs kwamen om de wespen te 'besproeien'. God zij dank dat die mannen zo'n dingen hebben. En het ging vlug hoor, de ene pompte en de andere spoot en lopen dat ze deden!!! Na enkele minuten zag je al duidelijk dat de wespen aan het verminderen waren.

Goeie raad meegekregen van 'de mannen' namelijk ruim zo rap als het kan al die peren op, want als het vannacht regent dan is dat wit poeder weg en kan het morgenochtend weer vol wespen zitten! Tja, toch maar wijselijk een uurtje nog gewacht, want ik zag nog altijd van die geel zwarte beestjes rondvliegen en de gedachte alleen al om er te gaan tussenlopen...brrr.

Gelukkig waren er na een uurtje zogoed als geen enkele wesp meer te bespeuren en ben ik dan maar vlug aan de slag gegaan. Alle peren met een hark samengebracht en daarna met mijn vuilblikje (wegens het ontbreken van een 'scuppe') alles in zwarte vuilzakken gestopt. 8 vuilzakken heb ik gevuld en dan zat ik nog niet eens aan de helft. Je kan de zakken ook niet helemaal vullen, want die peren wegen echt ongelooflijk veel als je ze op een hoop legt.
Nu maar hopen dat de wespen een beetje wegblijven en morgen eerste werk een net gaan kopen om onder de perenboom te hangen, zodat de peertjes hun weg niet helemaal tot aan de grond vinden!!!

Mijn welgemeende dank u wel gaat nog uit naar: Véronique en Joris voor het lenen van hun fototoestel en 'de mannen' van de brandweer die er zonder veel poespas doorvlogen om de wespen te verdelgen (aan mij zouden ze toch geen goeie hulp hebben vrees ik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...