WELKOM!



woensdag 6 mei 2009

Bedanking voor de juf





Het creatieve brein is weer in actie geschoten... Het einde van het schooljaar is in zicht en dan verdient de juf (volgens mij) een bedanking voor al haar inzet, creativiteit, geduld,...
Voorgaande jaren gaf ik aan de juffen van Liesje iets wat nuttig was in de klas (memory van Kikker en een prentenboek met verzen in) maar dit jaar wordt het iets anders. De juf krijgt al van de Vriendenkring een verdieping in de klas (op initiatief van mij) dus dat is dan het nuttige geschenk(je).
Febe en ik waren op een middag eens rustig aan het werken met klei en ik was al aan het brainstormen wat ik kon maken samen met haar. Febe wou bolletjes draaien in de klei maar daar kan juf niets mee doen dus dacht ik waarom geen handje die een lichtje draagt?
Zogezegd zo gedaan. Een dikke lap klei uitgerold, Febe's hand er in geduwd dat je goed kan zien dat haar handafdruk erin staat en dan heel voorzichtig het handje eruit gesneden. Vingertjes wat omhoog geduwd zodat je het effect krijgt dat de hand het theelichtje draagt, theelichtje in de hand geduwd en laten drogen.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het handje door Febe nog zal laten schilderen, maar vernissen ga ik zeker nog doen. Daarna een bedankingstekst zoeken, folietje errond, mooi lintje om het vast te maken, tekst eraan en de juf krijgt een klein maar 'lief' kdootje!!

TIP: Maak de plaats waarhet theelichtje moet komen ietske groter dan het theelichtje zelf, want als de klei droogt, krimpt het een beetje...ik had dat nog niet door en dus heb ik achteraf nog met een fijn mesje de plaats wat groter mogen maken...

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...